fbpx

FAQ
Často kladené otázky

Je možné rezerváciu pred zaplatením zmeniť?
Áno, stačí kontaktovať naše zákaznícke centrum a môže byť vykonaná akákoľvek zmena a nový prepočet ceny.
K čomu slúži kontrola rezervácie?
Kontrola rezervácie slúži k prezeraniu Vášho itinerára, je možné odtiaľ vykonať platbu, vytlačiť si letenku, prípadne storno formulár, ak ste nútení letenku stornovať. Je tu taktiež možné vložiť APIS údaje, ktoré je nutné vyplniť pri cestovaní do určitých krajín. Pre nízkonákladové letenky Kontrola rezervácie nie je sprístupnená.
Môžu sa tekutiny prepravovať v príručnej batožine?
Je možné prepraviť maximálne jeden liter tekutín v obaloch nie väčších ako 100ml. Pokiaľ bude obsah tekutiny menší ako 100ml ale bude v obale väčšom ako ako 100ml, tento predmet neprejde cez bezpečnostnú kontrolu na letisku. Tekutiny musia byť vložené do igelitového vrecka v objeme max. 1 liter.
Koľko stojí zmena dátumu letenky?
Každá meniteľná letenka má svoj poplatok za zmenu. Tieto sumy sa môžu pohybovať od cca 60 - 300 EUR / osoba. Ku zmene sa naviac pripočítava administratívny poplatok 33.20 EUR/osoba. Konečná cena sa môže meniť v závislosti od dátumu, pretože ak je potrebné letenku presunúť do nového tarifu (a tým pádom no vyššej ceny) je nutná aj úhrada rozdielu medzi novým a starým tarifom. Dátum a vypredanosť letov ovplyvňujú cenu zmeny najviac.
Ktoré predmety sa nemôžu prepravovať v príručnej batožine?
Všeobecne sa zakazuje prepravovať nebezpečné stlačené plyny a zápalné látky, zbrane, zapaľovače, ostré predmety a bojové predmety, ktoré môžu ohroziť posádku lietadla. Neodporúča prepravovať jedlo, pretože takáto preprava jednak podlieha reguláciám aeroliniek a aj exportným a importným obmedzeniam daných krajín.
Aké sú hmotnostné a rozmerové limity pre batožinu?
Každá letecká spoločnosť povoľuje iné limity pre prepravu batožiny. Batožina, ktorú dávate do podpalubia má väčšie váhové a rozmerové limity ako príručná batožina. Pre bližšie informácie o povolených rozmeroch a hmotnosti batožiny vo Vami vybranom/ zarezervovanom lete sa informujte na stránkach dopravcu, alebo prosím kontaktujte naše zákaznícke centrum.
Ako postupovať v prípade meškania/straty batožiny?
Ak sa vaša batožina stratí, poškodí či mešká, výška náhrady je maximálne 1 220 €. Uplatniť si ju nemôžete, ak letecká spoločnosť podnikla všetky opatrenia potrebné na zabránenie škodám alebo ak ich nebolo možné vykonať. V prípade poškodenia batožiny musíte podať sťažnosť do 7 dní od jej prijatia. Ak batožina mešká, lehota je maximálne 21 dní. Sťažnosť treba podať priamo u leteckej spoločnosti na letisku a následne cez webovu stránku dopravcu.
Čo znamená že letenka je nerefundovateľná?
Ak je letenka nerefundovateľná, suma ktorá sa Vám vráti sú nevyužité letiskové poplatky. To znamená, že bude odpočítaná cena za letenku a u väčšiny spoločností taktiež palivový príplatok, ktorý tvorí najväčšiu časť všetkých táx.
Ako dlho trvá vrátenie peňazí?
Tento proces môže trvať 6-8 týždňov, v závislosti od toho ako rýchlo naša spoločnosť obdrží vyjadrenie od danej leteckej spoločnosti. Pelikán vyžiada od leteckej spoločnosti peniaze, na ktoré máte podľa storno podmienok nárok. Pri komplikovanejších refundáciách sa može stať, že aerolinka bude potrebovať dlhší čas na posúdenie refundu.
Čo znamená lowcost?
Lowcost je označenie nízkonákladových leteckých spoločností, ktoré nie sú v leteckej asociácii IATA, napríklad Ryanair, WizzAir, EasyJet, German Wings, Jet2, Norwegian, Pegasus Airlines, Smart Wings, Sun Express, Transavia, Vueling a pod. Väčšina z nich na palube neponúka cestujúcim jedlo, nemá v cene letenky podpalubnú batožinu, ale len príručnú. Na druhej strane, ceny leteniek sú nižšie a zmeny mena či dátumu letu flexibilnejšie (za poplatok). Aj tieto letecké spoločnosti však spĺňajú prísne bezpečnostné kritériá, ako ktorékoľvek iné aerolínie.
Je možné zarezervovať si konkrétne miesto v lietadle?
Konkrétne miesto v lietadle je možné zarezervovať priamo na stránke leteckej spoločnosti v sekcii „manage my booking“, „my booking“, „check my booking“ a pod. Táto služba môže byť spoplatnená leteckou spoločnosťou. Ďalšou možnosťou je rezervácia sedadla až počas vykonávania check-in registrácie (online na stránke prepravcu alebo priamo na letisku), teda prihlásenia sa na odlet po zarezervovaní si letenky. Prepravca má vyhradené právo na zmenu rezervovaného sedadla.
Môžem si vybrať druh jedla na palube?
Jedlo je možné si vybrať spravidla iba na mimoeurópskych letoch, záležiac však od leteckej spoločnosti, ktorá daný let prevádzkuje. Niektoré aerolinky nepovoľujú výber jedla ani pri mimoeurópskych letoch. Vašu preferenciu jedla, prosím, uveďte počas rezervácie do poznámky na konci rezervačného formulára a my Vám automaticky jedlo od leteckej spoločnosti vyžiadame. Pre vyžiadanie jedla nás môžete kontaktovať aj kedykoľvek po úhrade letenky, až do 48 hodín pred odletom.
Keď letecká spoločnosť zruší môj let, mám nárok na náhradu?
Ak letecká spoločnosť zruší let, ktorý je na Vašej zakúpenej letenke, tak Vám buď poskytne náhradu alebo prípadne plnú refundáciu letenky. O tejto zmene a o alternatívnych letoch sa informujte na našom Zákazníckom servise prostredníctvom telefonickej linky alebo e-mailu.
Copyright © ZLAVNENELETENKY.SK Všetky práva vyhradené.
Vytvorené od